الثلاثاء، 8 يناير 2019

(((( أرجعلي يا عبدي )))).........بقلم الشاعر / صائغ القوافي الشاعر فهد بن عبدالله الصويغ


(((( أرجعلي يا عبدي ))))
يارب يا مادد لي بالأمل إيدك
مالي غيرك بالكون أحد يارب
أنا من خلقك و من عبيدك
نورلي قلبي و نورلي كل درب
أشهد و أنادي الكل بتوحيدك
يارب إغفرلي أكبر و أصغر ذنب

يا عبد وحد ربك الحي القيوم
راح تسعد ويزول عنك الهم
مادد إيديه ليك بحب كل يوم
ويقول يا عبدي متى تتلم
إرجعلي ياعبدي بصلاة و صوم
راح تنسى العذاب وتنسى الغم
يارب يارحمن يا تواب
أغفر لي ذنوبي و نور طريقي
فقدت في دنيتي درب الصواب
وضيعت يارب منك بريدي
الهمني هداك يارب الأرباب
ياللي أقرب من حبل وريدي
من غيرك أنا يارب أضيع
ولا لي مكان يوم بدنيتك
يارب انت لعبيدك سد منيع
أرزقني الصبر والقوة و محبتك
عمر اللي معاك يوم ما يضيع
خليني يارب عايش بصحبتك
مالي غيرك إله أبدآ ياربي
لكن ذنوبي ملت كل حياتي
لا يمكن أنساك ومكانك بقلبي
موحدك ياربي لأنك نجاتي
عارف يارب عظائم ذنبي
لكن رحمتك تزود حسناتي
لا إله إلا أنت ياواحد ياعظيم
وعلى توحيدك أعيش وأموت
إنت الخالق الرحمن الرحيم
أقولها يا ربي بأعلى صوت
سامحني ياربي سامحني ياكريم
يا غفار الذنوب يا مالك الملكوت
صائغ القوافي الشاعر
فهد بن عبدالله الصويغ
8-1-2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق