الاثنين، 21 نوفمبر 2016

اإلى إمرأه لي مجهوله............الشاعر مجدي فرحات


( اإلى إمرأه لي مجهوله )
================
أنت لسه بتسألي
الحب يعني إيه
ولسه كمان بتفكري
كنت بحبك ليه
ماهو لو تعرفي
معنى الحب ايه
كان ممكن تتطمني
الحب بالدنيا ليه
ومكنتيش تنكري
صفا عمري ولياليه
بس أنت هتفضلي
وهم جريت عليه
وعمرك ما هتفرقي
بين قلب وغدرك بيه
عشتي معايا تحوري
هو انت احساسك إيه
في الجرح مبتغلبي
طبع اتربيتي عليه
بالحقد شغاله تولدي
سفه وزلل رضعتيه
ماهي اصلا غلطتي
يا ندمي ملي انا فيه
كنت عايش تتصوري
فاكرك الحب بتصنيه
ربك تحمدي وتشكري
تركعي وتسجدي تدعيه
انت قدر لعمر بيه بتلعبي
أنت قضا انكتب عليه
ولسه بردو بتسالي
فين الحب واللي فيه
أنت عمرك الغدر بتشربي
طبع أصلك ربيتي عليه
ياريت بلاش تاني تفكري
انت الحب عمرك معرفتيه
مسيرك في يوم هتندمي
والحب بالدموع هتبكيه
العذاب منه مش هتشبعي
وجزائك من ربك هتلاقيه
================
(الى إمرأه لي مجهوله)
خراااااااابيش
الشاعر مجدي فرحات
LikeShow more

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق