الخميس، 28 ديسمبر 2017

احلا البنات .....بقلم / الشاعر / علاء زايد


احلا البنات .....
بعشق روحك
يا احلا البنات
وكلامك وسكوتك
بعشق
اي كلام تقوليه
او منك يوم اتقال
يا احلا البنات
والغمازات
بالذات
ليها ويايا حكايات
دي
كمنجات
وبتعزف
اجمل الحان
ف الحياه
و الضحكه
ان جات
و يا الكلام
بتغنيلي عنيكي
موال
عشاق
موال
ولا اجمل كروان
ف الحياه
غناه
بعشق
شعرك
وضفايرك
والرمش
ال مسهرني
الليل
والليل
ال بتسهري فيه
يا احلا البنات
بعشق
صوتك
يا ارق
من العصافير
يافراشه
ف بستان
احلام
ياابه ياابه
يا احلا البنات
حبك خلاني ما بنام
و بعاني من النسيان
بعشق ذوقك ف الالوان
وخصوصا ف الفستان
ال تملي زيناه
يــــــــــــــــــاه
وخدودك
رمان
وشفايفك
كاس
وانا عطشان
ياللي جمالك
فرق بين
خلان
كانوا يتمنوا
يدقوا الباب
وتكونوا احباب
بس
خلاص
انا
قلبي هواكي
ومال
وب الاشواق
بقا حبي حلال
دا انا
اتاقلك
بكنوز المال
يا احلا البنات
وانك تبقي لغيري محال
لو حتي يطير فيها رقاب
دا انا شوقي ليكي
شوق قتال
وفارس
خيال
وعمري ف يوم ما بخاف
حتي اسالي عني الناس
واسالي قلبك
بس سؤال
اصل انا
نفسي
القاه
كله حنان
و يكون مشتاق
وذيي داب
اشواق
وقوليله
ان انا
غلبان
بس كمان
بعرف احب
واصون
واحب
هوايا ينصان
واوديكي البحر
وترجعي
عطشانه من هناك
و قلبك يبات حيران
لو سوقتي
عليا الدلال
في يوم من الايام
او عليكي الود هان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق