الأربعاء، 18 أبريل 2018

مجلة شعراء موسيقى الشعر العربي.. الشاعر الكبير الاديب عبد العليم أبو عبده ..قصيدة أنا بين إيديك… المحررة روشان رينيه التحايااااا

💚💚 انا بين اديك  💚💚 -- خايفه عليك -- م الهوى الطاير -- وقلبى مكفيك -- راحه وصراحه -- وانت حاير -- ريحت بالك -- وانا قبالك -- بهمسه ولمسه -- والنسمه بشاير -- مرضتش تهون عليه -- وحواليك الاسيه -- رضيتك -- على قد مقدر -- ف زمن -- بيغدر -- وداير --- عشان بحبك -- وقلبى رايدك -- كل -- دا هوه اللى ساير -- احضانى-- لبردك دفا-- وعيشتك -- لحظة صقا -- والجفا حوالين -- غادر -- فرحتك -- بربيع وزهور -- وكنت -- قبلى مقهور -- ودمعك -- على خدك هادر -- تعالى -- نبنى عش-- زى العصافير -- وننسى الغش -- ونبطل نغير -- ونستنى -- نتهنى -- وسط نسيم وعبير -- وطريقنا للهنا -- طريق حرير -- بتجرى -- عليه الامانى -- والاغانى من الحانى -- كلها تعابير -- والضحكه -- بتسلى القلوب -- عشان ترضى بالكتوب -- للحب الكبير -- انا بين اديك -- صبر ع المقدور -- وبعدى -- لك بودى--- كل البحور -- وارسى -- على شط الغرام -- واحسب -- فراقك حرام -- تعالى -- نشم الزهور -- ونطيب جاظر-- مقهور -- وننام -- ونصحى -- على فرحه -- وشقشة الطيور وان شالله -- يتبقى -- م العمر ثوانى -- حنعشها سوى -- شكل تانى --حنملاها سرور -- ونغلى للفرحه دهور -- و الشوق ممزرج خمور -- وانا وانت حبايب -- عزولنا حيقضل حاير -- بين الحسد والغيره واخزانه كتيره -- نعالى -- يا فرحة بشاير -- انا بين اديك -- خايفه عليك -- م الهوى الطاير --------------------------✍️✍️-- الشاعر \\ عبد العليم ابو عبده ✍️

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق