السبت، 28 أبريل 2018

مجلة شعراء موسيقى الشعر العربي.. الشاعر الاديب الكبير أحمد ابراهيم ..قصيدة لحظة رجوعك… المحررة الشاعرة ميسم / تحياتي

الشاعر المصري / احمد ابراهيم
************************
يكتب قصيدة / لحظة رجوعك
***********************
اكتبيني بحبر مسك هكتبك
قربيني لنبض قلبك هعشقك
ازرعي ارضك ربيع هسكنك
اتبسمي هاتي ايدك واحضني
كل السنين هسكن حدودك واحضنك
حبيبتي يا وعد الحنين
حبيتي يا عطر السنين
حبيبتي يا أجمل عينين
بنده واقول انا بعشقك
اكتبيني
ارسميني
اندهيني
اعشقيني
احضنيني بين ضلوعك
باللي جاي من سنين
لحظة رجوعك
مشتقين
نظرة عيوني تلمحك
راجعه بورودك
والليل يعود
ضي القمر ساطع هنا
وانتي وأنا والشوق حنين
يهمسلي صوتك بعشقك
وايديكي تلمس جبهتي
وعنيكي حضنه بسمتي
وانا وسط ضؤك
وتقربي ساكنه ضلوعي العطشانين
بعد السنين ترجعي
طاااااااااال الغياب من كام سنه
بنده وانا عاشق يعود
ضي القمر يكسي الشجر بربيع يعود
يا كل عمري اللى اتكتب
وانا بكتبك برسمك بعشقك
طول السنين
*****************************
بقلم الشاعر المصري / احمد ابراهيم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق