السبت، 28 يوليو 2018

مجلة شعراء موسيقى الشعر العربي.. الشاعر المبدع الأديب عبد العليم ابو عبده .. قصيدة حبيب قلبي ..تحياتي

ح
بيب قلبى ----- حيرت روحى معاك -- بتبقى جنبى -- وادور عليك ما القاك -- فكرك بعيد -- وقلبك شريد -- وانا حاسك -- ولمسك -- كل الاسى ف جفاك -- حبيب قلبى ----- منين جاتلك القساوه -- وانا حاضن ايامك -- براحة بال -- وانشغال -- ينسى السهاد اسمه -- وطريق الشوق للقانا -- انا بشوقى ليك راسمه -- مافهش بكا -- ولامنه اشتكى-- اللقا وخاصمه --- حبيب قلبى ------- استنانى عند الوصال -- واسرح ف الخيال --- لو نسيتك يوم -- لكن بلاش الكلام يتقال -- انك سايق الدلال -- على قلب شايل الهموم -- وهوه جنبك -- منك -- مجروم -- حبيب قلبى ------ - انا اخترتك من بين قلوب يامه -- عشان امشى معاك سكة سلامه -- واروح انا وانت للحب -- ومحوشين الايام --- يمكن نعيش ونحب -- ونحقق الاحلام -- وندارى وسط النسيم والقمر -- ويحكى حكايتنا الضل للشجر -- حبيب قلبى ------ اوزن جبك بميزان احساسك -- حتلاقى فلبى وحبى ومقاسك -- مفصلهم القدر -- ومزوقهم بالسعاده وعود -- يارينك تنسى الضجر -- وتقتكر -- ان انا الهنا -- وانت المسعود -- بقلب دايب ف الغرام -- وانت الحقيقه والاحلام --- حبيب قلبى ------------------------------------------------------------- الشاعر \\ عبد العليم ابو عبده - الاغنيه مسجله باسمى رسميا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق