الخميس، 22 مارس 2018

مجلة موسيقى الشعر العربي.. الشاعر الكبير قصيدة ..نسيت الاحساس ....المحررة روشان رينيه.. تحياتي


نسيت الاحساس بقلم الشاعر //اشرف هاشم عبد الصادق حبي خنته ونسيت احساسه ضيعت صبري ورضيت هجره ضحيت سنين معاك خنت قلبي وهواك اخلصت لحبي ورضاك ونسيت في يوم ذكراك انا طول عمري جنبك اراعيك بنظرة عين ابتسمت وخنت حبك وقلبي انشطر شطرين خاين وعنيك خاينين بتضحك لغيري مين اسهر وانا بفكري ابكي علي حبي وهجري ضاعت الشكوى مني هجرك خيانة لدمي العيون جفت مني والضحكة هربت عني يا خاين يا آسي فين بتبعد وتنسي هواك اتغزل في قلبك والعين وما انسي يوم ذكراك دورت علي حبيب تاني وخنت السهر والليالي وشموع الحب الي هدتنا ضمة حضن غالي تدعي الحب في القلب ولا تعرف الحب فين ولا تعرف فين الدرب صدأ الحب من الكذب انطفأ لهيب الود واعطي عيون لا تحكي وتدعي و العين تبتسم زيف الابتسامة خداع زابت الشموع من الكذب وانكشف غرور الحب وانت تعيش وهم و كذب صدقت نفسي انا في الحب انا الي طول عمري احبك وحلمي ومنامي قلبك اكون روحك وفداك ما تيجي نعاهد الفؤاد وننسي البعد والعناد ونعيش بالود و الحب ونطرد الغدر والسهاد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق